برای راه اندازی ویپ به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟
نوشته شده توسط : repairsman

همانطور که اشاره شد، راه اندازی تلفن تحت شبکه یا همان voip مستلزم رعایت پیش نیازهای مهمی است که کیفیت کار آن را تعیین می کنند. یکی از این پیش نیازها، تجهیزاتی است که این کار را تسهیل می کنند. اگر تجهیزات راه اندازی تلفن تحت شبکه voip به صورت درست انتخاب شده و مورد استفاده قرار بگیرند، تاثیر بسزایی در کیفیت کار سیستم خواهند داشت.

مهم ترین تجهیزاتی که برای راه اندازی ویپ به آنها نیاز خواهید داشت شامل مرکز تلفن تحت شبکه، گیتوی voip (اکسترنال یا به صورت کارت تلفنی) و داخلی ها (تلفنip، تلفن نرم افزاری و یا مبدل voip) می شوند. مرکز تماس VIOP در واقع هسته سیستم است که با عنوان ip هم شناخته می شود و دارای دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری می باشد. گیتوی نیز یکی از تجهیزات راه اندازی تلفن تحت شبکه voip  است که برای ارتباط با خطوط شهری یا داخلی های آنالوگ مورد استفاده قرار می گیرد. اگر همه این تجهیزات فراهم بوده و به درستی از آنها استفاده شود، می توانید اطمینان داشته باشید که راه اندازی voip نیز به صورت کامل و بی نقص انجام خواهد شد.

 

مرکز تماس voip

یکی از مفاهیم همیشه همراه با راه اندازی ویپ ، مرکز تماس ویپ است. از جمله امکاناتی که مرکز تلفن voip برای شما فراهم می سازد، سیستم ضبط مکالمات ، تلفن گویا همراه با صف انتظار ، اتصال به داخلی هایی که در دفاتر دیگر شرکت هستند، ارتباط داخلی ها با یکدیگر در بین چند دفتر یک شرکت و موارد متعدد دیگری را می توان نام برد. برای راه اندازی یک مرکز تماس voip کوچک و راحت، کافی است یکی از IPPBX های این بخش را با ظرفيت دلخواه FXO یا FXS یا GSM انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید بدون نیاز به سرور، ارتباط دنيای VoIP با دنياي TDM را برقرار کنید.

همچنین شما با استفاده از یک مرکز تلفن تحت شبکه شهری، خواهید توانست خط شهری، سیم کارت GSM، تلفن آنالوگ، ترانک SIP، سانترال و PBX آنالوگ سنتی را به شبکه VoIP متصل نماييد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و نحوه راه اندازی voip می توانید با واحد طراحی شبکه مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید. همکاران ما اطلاعات لازم را به شما عزیزان ارائه خواهند داد.


نحوه راه اندازی سیستم voip

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، سیستم ویپ مبتنی بر شبکه است و به همین دلیل علاوه بر انتقال صوت ، تصویر و دیتا را نیز انتقال می دهد. پس از راه اندازی ویپ ، شما به امکانات جذاب و بسیار کاربردی دست خواهید یافت که سیستم های قدیمی تر از جمله سانترال فاقد آنها بودند. کارشناسان مرکز طراحی شبکه، برای راه اندازی تلفن تحت شبکه و یکپارچه سازی این سیستم از نرم افزار crm استفاده می کنند. این روش، هم بازدهی ارتباطات با مشتریان را به میزان چشمگیری ارتقا خواهد داد و هم موجب افزایش ورود به مجموعه های تجاری خواهد شد. برای راه اندازی voip  باید اول زیر ساخت های آن را فراهم کنید. پس از اجرای خطوط مورد نیاز و تامین سخت افزاری مثل تلفن و …، می توانید ادامه کار را با خیالی آسوده به کارشناسان مرکز سخت افزار ایران محول کنید.

 

مزایای ارتباط ویپ باCRM

به طور کلی مرتبط کردن مراکز تماس ویپ با سی آر ام یا سامانه ارتباط با مشتریان، مزایای بی شماری هم برای کارکنان مجموعه و هم برای مشتریان آن دارد. فکس سرور، ماژول نوبت دهی بیمارستانی، ماژول احراز هویت، انواع ماژول های ارتباطی بین CRM و ERP های سازمانی جهت هماهنگی بیشتر ساختار و تلفن بانک بخشی از این مزایا هستند که به راحتی به آنها دسترسی خواهید داشت. پس از ارتباط ویپ با CRM دیگر نیازی نیست برای دریافت گزارش های کاری ip تلفن خود وارد پنل ویپ شوید.
شما با کمترین زحمت به گزارش های تماس مجموعه خود دسترسی خواهید داشت. یعنی می توانید بدانید که چه کسانی با شما تماس گرفته اند. همچنین شما یک دفترچه تلفن خواهید داشت که تنها کافی است روی اسم فرد مورد نظرتان در آن کلیک کنید. سیستم به صورت خودکار شماره را گرفته و کاربر گوشی را بر می دارد. یعنی عملا نیازی به گرفتن شماره های مختلف نخواهید داشت. ماژول های ارتباطی که پیش تر راجع به آنها صحبت کرده بودیم دقیقا در همین زمینه کاربرد دارند.

ارتباط ویپ با CRM

نحوه برقراری ارتباط Voip با CRM

حال که با ماهیت و مزایای ارتباط ویپ با CRM آشنا شدید، باید در مورد نحوه برقراری این ارتباط نیز اطلاعاتی داشته باشید. پیش از هر چیز باید بدانید که هرگونه سفارشی سازی ویپ با اتوماسیون های اداری بر مبنای دانش سازمانی و برنامه نویسی انجام می شود. بنابراین لازمه برقراری یک ارتباط درست و کاربردی، انجام مراحل آن توسط کارشناسان حوزه های یاد شده می باشد.

برای این که خدمات و سرویس های ارائه شده به شما عزیزان در بالاترین سطح تخصصی قرار داشته باشد، تمامی مراحل سفارشی سازی ویپ توسط مهندسین ارشد شبکه و برنامه نویسی انجام می گردد. همکاران ما در مرکز سخت افزار ایران ضمن استفاده از فناوری های پیشرفته و نیز بهره گیری از دانش روز دنیا به شما کمک می کنند که بیشترین بهره را از یکپارچه سازی مرکز تماس مجموعه کاری خود ببرید. آنها پس از بررسی محدودیت ها و قابلیت های شرکت شما، بهترین راهکارها را برای ارتباط ویپ با CRM طراحی و اجرا می کنند.

برقراری ارتباط ویپ با CRM توسط متخصصین حرفه ای

مرکز سخت افزار ایران با هدف افزایش بهره وری شرکت های خدماتی و افزایش رضایت مشتریان، اقدام به ارائه خدمات نوین در حوزه شبکه و تلفن های ویپ نموده است. یکی از این خدمات مربوط به برقراری ارتباط ویپ با CRM است. همکاران ما ضمن شناخت و تحلیل اهداف، استراتژی ‌ها، فرایندها و سایر نیازمندی‌های سازمان شما راهکار اختصاصی ارتباط با مشتریان را طراحی و اجرا می کنند. با توجه به تجربه و مهارت بالای کارشناسان شبکه مرکز سخت افزار ایران، راهکار طراحی شده قطعا بهترین روش برای شرکت شما خواهد بود.

یعنی شما می توانید اطمینان داشته باشید که بهترین بازدهی و نتیجه را از برنامه پیاده شده خواهید گرفت. همچنین همکاران ما پیش از هرگونه اقدامی، زیرساخت ها و پتانسیل های سازمان را به دقت بررسی می کنند تا با توجه به آنها، کامل ترین راهنمایی را به شما ارائه دهند. در طول تمامی مراحل سفارشی مرکز تماس ویپ و مرتبط ساختن آن با اتوماسیون های اداری می توانید از مشاوره های تخصصی کادر فنی مرکز سخت افزار ایران بهره مند شوید.





:: موضوعات مرتبط: شبکه , ,
:: برچسب‌ها: Voip , راه اندازی وییپ , پیاده سازی Voip ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: